۰۹ تیر ۱۳۹۸

سه گروه روحی، از نظر سیرکمال


در تفاسیری که در زمینه های مختلف مربوط به سیرکمال روحی ، در دانشگاه سیرکمال استاد الهی ارائه می شود، بطور کلی می توان ارواح را، از نظر درجه پیشرفت، به سه دسته کلی تقسیم نمود :س

س ۱- ارواح جوان و نوخلقت و یا نسبتن نوخلقت
این ارواح که در حالت خالص خود ، تنها یک روح ملکوتی بی تجربه با اطلاعاتی بسیار محدود، از خود و خلقت می باشند ، پس از آنکه از مبدا خلقت خلق شدند، برای مدتی در فضاهای ویژه ای نگهداری می شوند تا رفته رفته مانند یک جوجه سر از تخم درآورده، ابتدا بتوانند بر روی پای خود بیاستند. این بدان مفهوم است که این ارواح خالص باید به تدریج آمادگی برای درهم آمیختن با یک روح بشری که خاستگاه آن دنیای مادی ( در مورد انسان سیاره زمین) است را پیدا کنند تا بتوانند با تشکیل یک خودیت واقعی، از طریق جسم فیزیکی مربوط به روح بشری، با جهان ماده ارتباط برقرار نموده و به کسب تجربه بپردازند.س
روحهای تازه خلقت در زندگی های اولیه خود همه نوع وسائل و امکانات لازم دنیوی را در اختیار خواهند داشت. از نظر بدن فیزیکی نیز جسمی بی نقص و حتی زیبا در اختیار خواهند گرفت و ضمنن آنچه باعث پیشرفت مرحله ای و تدریجی آنها بشود نیز به آنها داده می شود. این ارواح که با جسمیت گرفتن ، حالا انسان نام دارند، در چند زندگی اولیه خود، معمولن هر نوع زندگی که مورد نظرشان باشد به آنها داده خواهد شد . برای مثال اگر یک روح تازه خلقت بخواهد یک هنرپیشه معروف و ثروتمند شود، معمولن این زندگی به او داده خواهد شد، زیرا همه ارواح باید همه نوع لذت و شدت را که بر اساس قانون دوالیسم و برحسب اطلاعات سیستم کارما، دست یافتنی است ، درک کنند تا بتوانند مراحل سیرکمال روحی را با کسب مقامات روحی به اتمام برسانند.س

س ۲- ارواح قدیمی عقب مانده
همین ارواح نوخلقت، در اولین زندگی خود با اولین نفسی که بعد از خروج از رحم مادرشان می کشند، سیستم کارما را فعال میکنند. از آن پس همه اعمال نیک و بد و همه افکار و نیات ما در این سیستم ثبت می شوند و به مرور سرنوشت زندگی های آتی ما را رقم می زنند. اما طبق آموزشهای استاد الهی، حسابرسی از زمان بلوغ به بعد خواهد بود. اعمال قبل از بلوغ، دارای عکس العمل خواهند بود، اما مورد حسابرسی قرار نخواهند گرفت. این بدان مفهوم است که اگر یک کودک پنجساله موی کسی را بکشد، روزی در همین زندگی و یا در زندگی های دیگر خود، عکس العمل آن را تجربه خواهد کرد ، اما برای این عمل خود مورد قضاوت قضات معنوی قرار نخواهد گرفت.س
از اینرو یک روح پس از هر زندگی یا کمی به جلو می رود و یا کمی به عقب. با دریافت هر زندگی زمینی، از وسعت انتخاب نوع زندگی بعدی برحسب سیستم «کارما» کاسته می شود. با کلامی دیگر، یک خودیت حقیقی(واقعی) پس از گذشت چند زندگی، دیگر یک روح مبتدی و نوخاسته محسوب نمی شود. بنابراین، اغلب، آن زندگی که تجربه شده کاملن با همان کیفیت و کمیت به وی داده نمی شود، زیرا در هر حال روح باید همه نوع زندگی را تجربه کند.س
برخی از این ارواح در طی چندین زندگی زمینی و علارغم کمکهایی که برای پیشرفت روحی به آنها شده است، با روند سیرکمال و برنامه های مربوطه، هماهنگ نبوده و با عدم جدیت در یافتن وظائف و عمل به آنها، به وضعیتی دچار می شوند که اکثر ارواح با آن مواجه می شوند، یعنی عقب می مانند. به این افراد، در وضعیت کنونی خود، ارواح عقب مانده اطلاق می شود.س
با ادامه این روند، این ارواح تقریبن همه امکانات را از دست داده و دیگر مجاز نخواهند بود هر نوع زندگی زمینی که بدان علاقمند هستند را انتخاب نمایند. بیشتر این انسانها پس از مرگ و عزیمت به برزخ، در آنجا از آنچه کرده اند، چه نیک و چه بد، آگاه می شوند و در ضمن از زمان باقی مانده برای کسب کمال نیز باخبر می شوند ، از اینرو با مشاورت افرادی که برای همین منظور با آنها در تماس می باشند، زندگی هایی را انتخاب می کنند که در طی آن، ضمن آنکه قادر به پرداخت برای اشتباهاتشان که صدمه به حقوق دیگران بخشی از آن است، می باشند، در صورت جدیت، عقب ماندگی خود را نیز تا آنجا که مقدور باشد جبران می نمایند.س
از اینرو باید به انسانهایی که دچار نقص عضو و فلج برخی ارگانهای بدن بوده و یا به بیماریهای لاعلاج و سرنوشتهایی مانند آنچه در گفتگوی افسر پلیس و کشیش عنوان شد، دچار می باشند به چشم یک انسان شجاع نگاه کرد که با قدرت و شجاعت حاضر به پرداخت برای اشتباهات زندگی های گذشته شده اند، تا بتوانند به پیشرفت در مسیرکمال روحی خود دست یابند. چنین اشخاصی یقینن درخور احترام می باشند و نه ترحم.س
بیشتر این ارواح با کمکها و برنامه هایی که مبدا خلقت برایشان در نظر گرفته است و در زندگی کنونی اِعمال می شود، این عقب ماندگی را جبران می نمایند و دست آخر به کسب درجه کمال روحی نیز فائق می آیند. اما ارواح بسیار معدود و نادری، حتی با کمکهای مبدا خلقت نیز قادر به حرکت در مسیر مستقیم نخواهند بود و به همان روش اشتباه گذشته خود ادامه می دهند تا وقت و زمانی که برای کسب کمال تعیین شده است به اتمام برسد. این افراد بسیار نادر، هرگز به کمال خود دست نخواهند یافت.س
در مقالاتی دیگر بطور مجزا به این امر پرداخته خواهد شد.س

س ۳- ارواح قدیمی پیشرفته
این گروه از ارواح ، معمولن از گروه دوم منشعب می شوند، زیرا با جدیت در امر سیرکمال خود، نه تنها برای اشتباهاتشان پرداخته اند بلکه با حرکت مستمر در جهت صحیح ، به پختگی چشمگیری دست یافته اند. این افراد معمولن مجاز هستند ادامه سیرکمال را در برزخ طی نمایند، با این حال برخی از آنها ترجیح می دهند ادامه راه را در زمین به اتمام رسانند تا بتوانند از امتیازات ویژه آن بهره مند شوند.س
از مشخصه های این ارواح پیشرفته در زمین اینست که، صادق می باشند، بسادگی تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی گیرند، کسی را فریب نمی دهند ، به مسائلی که به آنها مربوط نیست دخالت نمی کنند، کاری که به آنها رجوع شود، در صورتی که بپذیرند با نهایت دقت و جدیت به انجام می رسانند، دروغ نمی گویند و تقلب نمی کنند و معمولن ضمن ساده زیستن، زندگی پاکیزه ای دارند. از تجملات پرهیز می کنند و معمولن میانه ای با زیورآلات ندارند. اصولن حد تعادل را در همه چیز بیش از انسانهای دیگر نگه می دارند و مراقب هستند تا آنجا که ممکن است کسی را قضاوت نکرده نرنجانند و صفاتی مانند آن که یقینن حالت مطلق نیافته و نسبی می باشند.س
از نظر تئوری، احتمال کمی وجود دارد که این افراد نیز دچار عدم تعادل شده سقوط نمایند. اصولن تا سیرکمال به انتها نرسیده باشد . خطر سقوط در هر نقطه ای از پیشرفت، امکان پذیر است، زیرا امتحانات آن مرحله قوی تر و مشکل تر است.س

گروه دیگری از ارواح نیز در قالب انسان در اجتماعات بشری زندگی می کنند که گرچه به شکل ما هستند اما در واقع خلقتهای خاص می باشند و معمولن به انجام ماموریتی مشغول هستند که برخی از اوقات خودشان از آن باخبر نیستند. این بدان مفهوم است که تنها، وجود آنها در یک منطقه اثرات خاصی را می گذارد که حتی خوشان هم از این امر بی اطلاع می باشند. اما گروه های دیگر یا خود را می شناسند و یا به مرور خودشان را خواهند شناخت. این افراد یا جزو گروه ناجیان می باشند و یا از زیرمجموعه های آنها هستند. در هر حال این افراد نیز سیرکمال مقطعی مخصوص بخود را دارند که با سیرکمال انسانهای عادی متفاوت است. این افراد، حتمن به کمال مقطعی خود دست خواهند یافت.س
به این امر درجای خود و در مقالاتی دیگر پرداخته خواهد شد.س


تحقیق و بررسی: فرامرز تابش
منابع: رجوع شود به بخش منابع و مستندات
 sdvölhg_si äv,i ulni hv,hp :کد مقاله در آرشیو فصلنامه اندیشه آنلاین آلمان


در یوتوب                                                                          
برای مشاهده فیلم ویدئویی این مقاله، اینجا کلیک کنید.س

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر