۰۷ تیر ۱۳۹۸

انسان از دیدگاه دانشگاه سیرکمال- قسمت دوم


مقدمه
برای آنکه بتوانیم مخلوقی به نام «انسان» را از دیدگاه دانشگاه سیرکمال استاد الهی بررسی کنیم و آنرا بدرستی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم باید ابتدا هر دو قسمت بُعد کوانتمی این پدیده، یعنی روح، را از یکدیگر مجزا نموده به تشریح هر کدام از این دو بپردازیم . از اینرو همانطور که در شماره گذشته یادآوری شد، می توان ابتدا به بررسی روح بشری پرداخت و چون این روح، خود مسیر بسیار طولانی و پر پیچ و خمی را از مرحله جمادی تا انتهای مرحله حیوانی طی نموده تا بدینجا رسیده است، لاجرم لازم می آید، ابتدا از تشریح فعل و انفعالات مرحله جمادی آغاز نماییم. س
همانطور که در شماره پیش بدان اشاره شد، در جهانبینی دانشگاه سیرکمال استاد الهی، همه موجودات و پدیده ها در موجودیت خود و همه فعل و انفعالات و ارتباطات خود با عوامل درونی و محیط اطراف ، از دو اصل کلی متابعت می کنند که تضمین کننده یک حالت پایدار و استوارتر، نسبت به وضعیت قبلی خود می باشد. این وضعیت ، در واقع اصل سوم این پروسه است. س
این سه اصل عبارتند از:س
س - جلب منفعت
س - دفع ضرر
س - تنازع بقاء
همچنین در شماره قبل بطور سطحی، اساس یک اتم را تشریح نمودیم و نحوه ایجاد آن را برطبق سه اصل فوق الذکر توضیح دادیم. در این مقاله سعی بر آنست که بطور گذرا و اجمال، نحوه ایجاد روح جمادی تشریح شود، بدون آنکه وارد جزئیات و محاسبات علمی شویم، زیرا در غیر اینصورت ، گذشته از آنکه بحث به درازا می کشد، مطلب چنان پیچیده خواهد شد که جز معدودی، دیگران از آن سود نخواهند جست. س

جمادات
از زمانی که دو اتم با یکدیگر پیوند ایجاد نمایند، اساس یک اتاق فکر ایجاد می شود که آن را روح جمادی می نامیم. این روح دائمن در حال دریافت اطلاعات از محیط اطراف است تا بتواند : س
الف )آنچه برایش مفید است جذب کند، یعنی ملکولها و یا اتمهایی را مورد شناسایی قرار دهد که قابلیت پیوندخوردن با آن را داشته باشند که در این صورت با جذب آن اتم و یا ملکول (جلب منفعت)، همه اجزایی که در این ترکیب دست دارند به حالتی پایدارتر دست می یابند (قسمت اول تنازع بقاء). س
ب ) همه پدیدهایی را که باعث عدم تعادل و تزلزلش می شوند از خود براند و یا به آن نزدیک نشود. برای مثال دفع اتم و یا ملکولهایی که کد روحی آنها با کد روحی این مجموعه هماهنگ نیست. در سطحی عمیق تر مبارزه با آنتی ذرات، برای مثال آنتی میون مورد نظر است(قسمت دوم تنازع بقاء). س
پ) بر اثر مجموعه تلاشهای بند الف و ب، این اتاق فکر می تواند به حرکت تکاملی خود ادامه دهد تا دائمن به حالت پایدار تر و با ثباتی بیشتر دست یابد که همان تنازع بقاء می باشد. س
بدین ترتیب اولن در قدمهای ابتدایی، برای مثال یک اتاق فکر(روح) تشکیل می شود که می تواند عناصر را چنان در کنار یکدیگر بچیند و شکل دهد که در بُعد ظاهر برای مثال سنگ معدنی آهک شکل گیرد. س
تا اینجای کار کمی به جزئیات پرداختیم، اما چون هدف خلاصه و ساده نویسی است، از اینجا به بعد سیرتکامل این مرحله را بطور روبنایی تشریح می کنیم. س
روح و یا اتاق فکری که توانسته است یک قطعه سنگ آهک را شکل دهد، همواره در پی ایجاد وضعیتی پایدارتر است، از اینرو دائمن بدنبال جذب اتاق فکرهایی(ارواحی) می گردد که قادر به ایجاد پیوند با او باشند(با آن مشترک المنافع باشد). این بدان مفهوم است که سیرکمال در جریان است. س

در این رابطه باید دو نکته زیر را بیاد داشت: س
س- اول آنکه بغیر از انسان و برخی موجودات هوشمند دیگر، سیرکمال موجودات در مراحل سه گانه جمادی، گیاهی و حیوانی، غریزی است . س
س-و دوم آنکه همه تلاشهایی که روح برای جلب منفعت و دفع ضرر می کند تا به تنازع بقاء ادامه دهد، با کلام دیگر همان پروسه سیرکمال است. زیرا بدینوسیله دائمن در حال کسب تجربه در یک روند جذب و دفع می باشد و حالت پایدار بعدی، به منزله سطح بالاتر کمال است.س
در مرحله جمادی، روند سیرکمال به همین نحو ادامه می یابد تا سنگهای نیمه اصیل و پس از آن مواد معدنی اصیل تشکیل شوند. در این نقطه است که ارواح جمادی به بالاترین درجه هوشیاری و پختگی خود دست یافته اند. در این نقطه، امکان پیشرفت و دست یابی به وضعیتی پایدارتر و باثبات تر وجود ندارد . درست در این نقطه است که از تجمع عده بیشماری از ارواح آنالوگ و هومولوگ جمادی، تحت تاثیر برخی از «هفت عامل خلقتی» مورد نظر استاد الهی، موجودی شکل می گیرد که در بیولوژی در رده گیاهان قابل طبقه بندی باشد. س
طبق دروس و تعلیمات استاد الهی: س

س" در مرحله جمادی، روح با ساختن و شکل دادن به اسکلت و استخوانبندی آشنا می شود و مانند یک کارآموز، ایجاد همه نوع اسکلتبندی را آموخته قادر به عینیت دادن به آن در مراحل بعدی خواهد بود" س

در اینجا لازم می دانم ، به این مسئله اشاره نمایم که در حال حاضر تا چند شماره دیگر این فصلنامه ، به ارائه بحثهایی عمیقتر در مورد دروس و تعلیمات استاد الهی، آنطور که من درک کرده ام، نخواهیم پرداخت زیرا ابتدا علاقمندان به این مباحث باید با اساس تعلیمات نامبرده،  آشنا شوند تا بتوانند در آینده، مطالب پیچیده تر را درک نمایند. س
در شماره آینده، به آنالیز مرحله گیاهی خواهیم پرداخت. س
پایان قسمت دوم



تحقیق و بررسی: فرامرز تابش
منابع: رجوع شود به بخش منابع و مستندات

کد مقاله در آرشیو فصلنامه اندیشه آنلاین آلمان: س
 sdvölhg_hkshk hc ndnähi nhkaähi sdvölhg_rslj +ihvl_ülhnhj

بر گرفته از سه کتاب زیر، نوشته فرامرز تابش
س« تفسیری متفاوت از کتاب مقدس»س
همینطور « زیست شناسی بعد دوم»س
 «Biologie der Quantendimension»و نیزس

در یوتوب                                                                          
برای مشاهده فیلم ویدئویی این مقاله، اینجا کلیک کنید.س


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر